阿凡達:人類和大自然的抗爭

2010年1月18日 星期一


未 來世界既人類,為左得到潘多拉星球上豐富既資源,利用科技將人類同潘多拉上既種族結合成阿凡達以滲入原居民群中。主角積舒利正係其中一位阿凡達,佢成功融 入原居民既族群,獲得珍貴既情報,使人類對奪取資源既行動有極大進展,同時佢亦同族長女兒發展出難捨難離既關係;兩個身份既衝突令佢係兩陣營既戰爭中扮演 一個重要既角色…

以科幻時空作背景,阿凡達營造左一個奇幻既世界:高科技既人類,擁有各項超級電腦、先進既介面、雄偉既機器人,相對潘朵 拉星上原始既藍色Na'vi人、夢幻既居住環境、各種珍禽異獸…極高水平既電影科技,配合富幻想力既世界構造,係富有涵意既故事背後,帶來豐富既聲光效果 --係外觀上,阿凡達無懈可擊,非筆墨能形容。

作為一套Epic Film(不 知道中文譯名點稱呼,大電影?),阿凡達當然唔會單純以吸引既外貌作賣點。做為一套電影,佢擁有完善既故事結構,圍繞主角身邊既愛恨情仇,幾條支線慢慢凝 聚,三個鐘既故事絕無冷場;而主角既身份衝突、佢對阿凡達行動背後宗旨既懷疑,故事內裡既涵意,更值得今日既我地去深思。電影中既人類為左獲得藏係地下既 礦物,不惜以各樣手段趕走原居民、砍伐原本、殘害生靈,行為令人不齒--但係細心諗下,呢個唔係就係我地現今人類生活既寫照?為左自己既方便,過度開發地 球資源,令各種小數族群瀕臨絕種,你我都係元兇之一;雖然我地唔係軍人,冇參與射倒世界樹既行動,不過我地浪費奢華既自私行為,亦都係殘忍行為既幕後主 腦。阿凡達既深意,關乎既唔係大財團、大國首腦,而係世界上所有濫用資源既你同我;電影以未來世界作為包裝,實則係對現今世界既悲歌,悲既係人類對大自然 步步進逼,好快就會好似電影咁,引來大自然既反噬,最終損失既依然係我地自己。

係哥本哈根鬧劇舉行前後上映,不知有意無意?在大自然環境進一步劣化既今日,當各國在氣候會議努力表現人性既自私之際,阿凡達為世人敲響了警鐘。水能載舟,亦能覆舟,對自認為地球主宰的人類黎講,係時候放下自傲,認識事實。

註:香港有報章以「阿凡達勾起香港人對菜園村居民與政府抗爭既同理感,難怪能刺激票房」,只能話係過份可怕而膚淺既政治化表達。

關於我們

【說文】宅,所托也。

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP